Huisartsenpraktijk van Spelde
  • Afspraak maken, aanvraag huisbezoek, telefonisch spreekuur
  • Procedure aanmelden als nieuwe patiënt(e) in de praktijk
  • Online inzage dossier en online regelen afspraak, recept en email-consult.
  • Herhaalrecepten
  • Vakanties en Waarneming
  • Spreekuren en verrichtingen assistente
  • Medewerkers
  • Toestemming deelname elektronisch patiëntendossier
  • Bescherming privacy en persoonsgegevens
  • Klachtenregeling wkkgz
  • Aanvraag zorg, hulp en woning
  • Eigen bestanden (algemeen, reisspreekuur en nieuwe patiënten)
  • Rijbewijskeuring
  • Tarieven 2025
  • Wachttijden telefoon zijn soms lang
  • Veelgestelde vragen over corona, maatregelen en vaccinaties
  • English version
  • Contactformulier
  • Procedure aanmelden als nieuwe patiënt(e) in de praktijk
  • A
  • A
  • A

Procedure aanmelden als nieuwe patiënt(e) in de praktijk

Als u zich als nieuwe patiënt(e) zou willen inschrijven in onze praktijk, dan willen we dat graag heel zorgvuldig doen. Het is natuurlijk belangrijk dat u weet wie wij zijn, wat we kunnen (en wat we niet kunnen), wat u van ons als uw huisarts mag verwachten (en wat niet), hoe wij denken en handelen m.b.t. belangrijke levensvragen zoals abortus en euthanasie, hoe wij staan tegenover alternatieve geneesmiddelen en alternatieve behandelingen etc. etc. En ook niet onbelangrijk; hoe ervaart u “de match”, met andere woorden; krijgt u wel het gevoel van vertrouwen in ons als uw dokter en overige medewerkers van onze praktijk. Kortom; we moeten een eventuele inschrijving samen zorgvuldig regelen. Vandaar ons stappenplan:

stap 1: U informeert bij de assistente telefonisch of de praktijk geopend is voor nieuwe inschrijvingen. U belt hiervoor ons praktijknummer 070-3273385

stap 2: Als er plaats is voor nieuwe patiënten dan kunt u een afspraak met één van beide dokters maken (of zelfs met allebei, maar dat kan niet tegelijkertijd) voor een kennismakingsgesprek op de praktijk.  In dat gesprek gaan we NIET in op medische vragen en/of problemen die er bij u spelen of speelden omdat we immers uw dokter nog niet zijn en nog geen medische behandelrelatie hebben. Wél kunt u uw vragen over de praktijk, de dokters, de inzichten en ideeën, procedures, spreekuren, openingstijden etc. etc. bespreken en natuurlijk kunnen we over en weer zien wie we zijn en of we met elkaar een arts-patiënt-behandelrelatie zouden zien zitten.

stap3: U beslist of u ná het kennismakingsgesprek nog steeds patiënt(e) bij ons wil worden. En zo ja, dan geeft u dit aan onze assistente door. Zij zal dit met de arts(en) bespreken. In de regel zullen we u als patiënt(e) accepteren behalve als we (in uitzonderlijke situaties) in het kennismakingsgesprek hebben geconstateerd dat u verwachtingen van ons hebt die we niet kunnen of willen waarmaken. We zullen u deze redenen bij een afwijzing ook overbrengen.

stap 4: De assistente laat u weten dat u welkom bent als nieuwe patiënt(e) in onze praktijk en u kunt zich dus inschrijven. Fijn! Welkom alvast!  De assistente kan u de inschrijfpapieren geven (die kunt u eventueel ook op onze website vinden) en vanaf het moment dat wij de papieren van u ingevuld terug hebben ontvangen, bent u officieel patiënt(e) in onze praktijk.  De assistente zal naar uw eventuele vorige huisarts een elektronisch verzoek indienen om uw dossier op te vragen en over te laten zetten naar onze praktijk. Daar komen tegenwoordig weinig papieren meer aan te pas! Als u wil kunt u een afspraak met de huisarts maken om uw inschrijving ook medisch toe te lichten, eventuele medicatie bespreken, lopende behandelingen bespreken etc, zeg maar “de regeldingen regelen”.   Maar zo’n afspraak is niet verplicht.

stap 5: U bent volwaardig patiënt(e) in onze praktijk en kunt gebruik maken van alle faciliteiten en diensten die wij bieden. Helemaal welkom dus!!

 

  • Afspraak maken, aanvraag huisbezoek, telefonisch spreekuur
  • Procedure aanmelden als nieuwe patiënt(e) in de praktijk
  • Online inzage dossier en online regelen afspraak, recept en email-consult.
  • Herhaalrecepten
  • Vakanties en Waarneming
  • Spreekuren en verrichtingen assistente
  • Medewerkers
  • Toestemming deelname elektronisch patiëntendossier
  • Bescherming privacy en persoonsgegevens
  • Klachtenregeling wkkgz
  • Aanvraag zorg, hulp en woning
  • Eigen bestanden (algemeen, reisspreekuur en nieuwe patiënten)
  • Rijbewijskeuring
  • Tarieven 2025
  • Wachttijden telefoon zijn soms lang
  • Veelgestelde vragen over corona, maatregelen en vaccinaties
  • English version
  • Contactformulier
  • Procedure aanmelden als nieuwe patiënt(e) in de praktijk

RSS Thuisarts.nl

RSS Onbekende feed

Contact

Huisartsenpraktijk van Spelde

Verzetsheldenstraat 4

2264 WE Leidschendam

telefoon: 070 – 327 3385

huisarts.van.spelde@protonmail.com

 

de Epley manoeuvre bij BPPD

https://www.youtube.com/watch?v=H3X4O51YDNo

Keuzehulp testen op prostaatkanker ja / nee?

Veel mannen hebben vragen over prostaatkanker. Aan de huisarts kan men vragen om een zogenaamde PSA-test in het bloed. Arts en patiënt maken gezamenlijk de afweging of onderzoek nodig is. Het gaat vrijwel altijd om een individueel advies, waarbij veel aspecten een rol spelen. Leeftijd, voorgeschiedenis, familiaire belasting, klachten: dit zijn enkele zaken die aan bod komen voordat een advies kan worden uitgebracht over het laten bepalen van het PSA. Het doorlopen van de keuzehulp ‘Testen op prostaatkanker? helpt om een weloverwogen keuze te maken om wel of niet het PSA te laten bepalen. De arts zal de patiënt voorafgaand aan een eventuele PSA-bepaling goed informeren, ook over de mogelijke consequenties van een afwijkende uitslag.

© 2025 Huisartsenpraktijk van Spelde -
  • Cookiewetgeving
  • Beheer